اسلایدر / مهمترین مطالبدرس گفتارکتاب‌ها و پژوهش‌ها

انتشار کتاب اسلام و دموکراسی در ایران بعد از ۱۵ سال ممانعت

سرانجام پس از سالها ممانعت و مقاومت در برابر انتشار پژوهشی علمی درباره نسبت اسلام و دموکراسی در ایران این کتاب از سوی نقد فرهنگ با مدیریت دکتر بیژن عبدالکریمی به زیور طبع اراسته شد. هر چند پیش از این از اینجانب چهار کتاب دیگر منتشر شده است اما انتشار کتاب اسلام و دموکراسی از چند جهت برای بنده از اهمیت زیادی برخوردار است .

اولا موضوع این کتاب مساله مهم ایرانیان در ۱۵۰ سال اخیر است که لاینحل ماندن ان منشا توسعه نیافتگی و منازعات فراوان در این مرز و بوم بوده و هست.

ثانیا روش تحقیق در این کتاب نواورانه است و بجای هر گونه پیش داوری و حتی داوری ایدیولوژیک ، حزبی و جناحی مبتنی بر واقعیت های غیر قابل انکار ، ارای فقها و روشنفکران را در دسته بندی های منطقی در کنار هم قرار داده است که شرح ان اینجا ممکن نیست و علاقمندان باید زحمت مطالعه کتاب را تقبل فرمایند.

ثالثا در این کتاب هیچ حب و بغضی در قبال شخصیتهای مورد بررسی وجود ندارد و خط قرمز نویسنده صرفا بیان حقیقت فراتر از مصلحت های حاکم بر مناسبات قدرت است .

امیدوارم این کتاب مورد استفاده همه علاقمندان حوزه اندیشه سیاسی بویژه دانشجویان و پژوهشگران علوم سیاسی ، اندیشه سیاسی  و فضلای حوزه های علوم دینی قرار گیرد و درنهایت برخی از ابهامات و مجهولات درباره نسبت اسلام و دموکراسی را در ایران رفع سازد.

 

برای خرید انلاین و با تخفیف کتاب به این لینک مراجعه کنید.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا